Що таке віброізоляція?
Віброізоляція - це комплекс заходів, спрямованих на захист будівель, обладнання і людей від шкідливого впливу вібрації шляхом впровадження проміжних елементів між джерелом вібрації і об " єктом.
Залізні дороги, як правило, є джерелами підвищеного рівня вібрацій і структурного шуму в будинках, що знаходяться в безпосередній близькості від шляхів і ж/д станцій. Міський транспорт охоплює міські залізничні і підземні перевезення - і визначається навантаженням на вісь до 13 метричних тонн і максимальною швидкістю 100 км/ч. Основною проблемою для міського рейкового транспорту є навколишня територія, чутлива до шуму. У даній статті я пропоную розглянути ідеальні рішення для ефективного зведення до мінімуму вібрації та шуму в міських районах, викликаних залізничним рухом, трамваями і метрополітеном. Вібрації з малим загасанням поширюються по землі на далекі відстані, створюючи повітряний шум в приміщеннях, розташованих навіть на значній відстані від джерела шуму.
З кожним роком завдяки урбанізації, багато дільниці залізниці стикаються безпосередньо з містами, стають єдиним цілим мегаполісів, поряд з ними з'являється все більше і більше сучасних житлових комплексів з об'єктами інфраструктури - лікарнями, офісними приміщеннями, торгово-розважальними центрами, концертними залами, кінотеатрами. В умовах ринкової конкуренції та боротьбі за клієнтів, вимоги до акустичного комфорту стають більш жорсткими.
У даній статті ми розповімо про захисні заходи для зниження структурного шуму і віброізоляції фундаменту з матеріалу нового покоління – Sylomer.
Sylomer – це пружний матеріал, виготовлений із спіненого пінополіуретану зі змішаною структурою осередків.
Завдяки відмітним особливостям, цей еластомер дозволяє вирішити широкий діапазон завдань по віброізоляції фундаменту поблизу ЗАЛІЗНИЧНИХ, трамвайних колій метрополітену:
Матеріал Sylomer також застосовується в якості пружного елемента при віброізоляції фундаментів будівель, при віброізоляції трубопроводів, систем опалення, трубопроводів, водопостачання та кондиціонування, при влаштуванні стяжки та ін У залежності від навантаження, а також призначення і конструкції підбирається конкретна модель Sylomer.
Для захисту від вібрацій і для зниження структурного шуму при будівництві фундаменту будівель поблизу залізниць у країнах Європи та США використовують пружні опори. Установка будівлі на пружні опори з еластомеру Sylomer є одним з найбільш ефективних і надійних рішень по віброізоляції фундаменту.
Чому при проектуванні, будівництві, реконструкції фундаментів, при будівництві або капітальному ремонті залізничного полотна європейські і американські фахівці вибирають даний матеріал:
Залежно від довготривалого статичного навантаження, що діє на пружний шар, підбирається відповідний тип матеріалу Sylomer із стандартного ряду матеріалів Sylomer SR. Товщина шару еластомеру для пружної опори підбирається в залежності від необхідної ефективності заходів по віброізоляції фундаменту. Чим більше товщина, тим нижче буде показник власної частоти, і, відповідно, підвищується ефективність системи в цілому. Поліуретановий еластомер Sylomer, якщо говорити простою мовою, це еквівалент пружини, конструктивно поєднаної з амортизатором. В залежності від типу демпфірування матеріалу становить від 7% до 11%.
Sylomer (силомір) — найбільш підходящий еластомер для використання у верхньому будова залізничних шляхів.
Більше 20 років матеріали Sylomer використовуються на залізницях і рейковому транспорті в містах для ефективного захисту від вібрацій і структурного шуму.
Конструктивно пружні опори можуть бути полноплоскостными, стрічковими або точковими і монтуються безпосередньо на фундамент будівлі.
Полноплоскостная опора Стрічкова опора Точкова опора |
У ситуації, коли виброизолировать необхідно не фундамент будівель, розташований поруч із залізницею, а безпосередньо підстава рейкових шляхів, використовуються пружні опори таких же видів.
Еластичні опорні елементи підтримують характеристики розподілу навантаження на рейці і зменшують вібрації, викликані нерівностями коліс і колії. Прогин рейок під час проходження поїзда може бути зменшений за рахунком адаптації розподілу жорсткості опорної плити подушки.
Завдяки матеріалу шпала (опора для рейок, зроблений з бруса або залізобетону) пружно підтримується на баластному шарі верхньої будови колії та на тривалий термін забезпечують незмінність взаємного розташування рейкових ниток і зниження рівня вібрацій.
Для досягнення високих показників віброізоляції власна частота конструкції на пружних опорах має бути правильно розрахована.
Матеріал Sylomer відрізняється гнучкістю і зручно підганяється до основі при укладанні без особливих зусиль. Жорсткість застосовуваного матеріалу зростає із зростанням щільності (об'ємна маса) і визначається прикладеною навантаженням.
Матеріал укладається на заздалегідь підготовлену і вирівняну поверхню. Поверхня повинна бути без поглиблень і виступів. Бетонні поверхні потрібно грубо затерти або вирівняти. Гранично допустимі розміри нерівностей визначаються товщиною матеріалу опори.
Для опор товщиною до 25 мм допустимі нерівності - до 3 мм, для опор вище 25мм - нерівності поверхні не повинні перевищувати 5 мм Для опор товщиною менше ніж 8 мм потрібні більш високоякісна обробка основи!
Найчастіше Sylomer укладається просто на поверхню без додаткової фіксації, однак, у деяких випадках матеріал необхідно приклеювати. Для цього на приклеюємо поверхню наноситься двокомпонентний поліуретановий клей або клей на бітумній основі.
Опори з матеріалів Sylomer володіють відмінними властивостями тривалої міцності і не потребують технічного обслуговування протягом усього терміну експлуатації, доступ до них після монтажу для технічного обслуговування або подальшої заміни не знадобиться.
Залізничні шляхи і міські забудови стають все більш близькими сусідами. Вібрації і структурний шум, створюваний залізницями, надають негативний вплив на жителів та будівлі поблизу залізничних, трамвайних шляхів і ліній метрополітену. Наші матеріали підвищують еластичність залізничної надбудови. Це призводить до меншого зносу компонентів надбудови, таких як рейки, шпали і баласт. Завдяки правильно підібраним матеріалами витрати на технічне обслуговування і вартість життєвого циклу залізничних шляхів, трамвайних шляхів і ліній метрополітену значно знижуються. Технічні рішення Sylomer були розроблені для віброізоляції самого залізничного полотна, щоб впоратися з усіма навантаженнями на осі і швидкостями, а також для віброізоляції фундаментів будівель і споруд, що знаходяться поблизу шляхів. Вони використовуються у всьому світі і є провідними продуктами в залізничному секторі.
Рішення з матеріалу Sylomer не тільки ефективно знизять вібрації, але і підвищать якість життя в будинках і умови праці в офісах в безпосередній близькості від цих об'єктів, звертайтеся до нас!
Яцкевич Сергій