Звукоізоляція в студіях звукозапису

Студія звукозапису – це одне з тих приміщень, до звукоізоляції якого треба підійти максимально відповідально. Адже для її ефективного функціонування потрібно подбати про звукоізоляції і звукопоглощении в приміщенні. Ну а якщо говорити зовсім просто, то зовнішні шуми повинні залишитися на вулиці, внутрішні шуми залишитися в приміщенні і не турбувати сусідів.

Два важливих фактора правильної роботи такого приміщення:

Блокування студії від попадання в неї повітряного і структурного шуму. Для вирішення цієї задачі потрібно зробити звукоізоляцію. Для приміщень такого формату застосовують методику комплексної звукоізоляції «пів-стіни-стеля». Конкретного рішення немає, воно підбирається в кожному випадку індивідуально. Але однозначно потрібно починати з підлоги. Для цього під стяжку укладають шумопоглинаючий матеріал. Це може бути: «Акуфлекс», хімічно зшитий поліетилен або плити на основі скловолокна «АкуФлор-S20». Останні, до речі, працюють не тільки на ударний шум, але і повітряний. Для захисту від вібрацій і для вентиляційного обладнання застосовують такі матеріали як: Sylomer, Tecsound, Vibrofix.

Далі йде звукоізоляція стелі. Виконують її каркасним або безкаркасним способом. З матеріалів можна використовувати: панелі ЗИПС, мембрана Tecsound обов'язково в комплексі з ватою (як її вибрати ви можете прочитати в цій статті). В кінці все це закривають ГКЛ або ГВЛ. Для звукоізоляції стін використовують або панелі ЗИПС (монтаж безпосередньо до стіни) або мембрану Tecsound за таким же принципом, як і з стелею.

Створити в самій студії сприятливий акустичний клімат допоможе – акустична корекція приміщення. І в цій статті ми поговоримо саме про те, з допомогою яких матеріалів її досягають і як це зробити.


Давайте розберемо, навіщо потрібна корекція акустики в приміщенні? Іноді, серед звукооператорів початківців побутує думка, що це все маркетинговий хід, щоб ще більше грошей вкласти в студію, адже головне - сучасна апаратура. Але це не так! Проігнорувавши корекцію акустики, перше, з чим Ви зіткнетеся при запису звуку це: кульгаючий звук, низька якість запису музичних композицій і голосових файлів, шумовим забрудненням і на десерт - ефект жахливого ехо. Не дуже перспектива, чи не так?

Щоб прибрати вищеперелічені наслідки, потрібно використовувати пористі матеріали, які володіють ефектом шумопоглинання і розсіювання звуку. Як же він працює? Шум, за фактом, становить в сумі дві і більше звукові хвилі. Вони можуть, як поглинати, так і відбиватися. Якщо стіна «гола» (без шумопоглинаючих матеріалів) - хвиля відбивається і починає лавірувати між перешкодами – так ми отримуємо те саме відлуння. Зменшити дію хвилі може меблі (м'які) або килими. Так, так, коли у всіх на стіні висіли колоритні «звукопоглиначі». Але ми живемо в 21 столітті, і килими вже не котируються, тому давно придуманий спеціальний акустичний поролон.

Поролон відноситься до екологічно чистих матеріалів. Щільність її повинна бути від 25-35 кг/м3. До речі, чим вона менше, тим краще звукопоглинання. Він підійде для приміщень навіть з високим рівнем вологості і при цьому його термін служби - до 25 років. Поролон має відкриту пористу структуру, якщо капнути на нього кілька крапель води, він тут же її вбере, те ж саме відбувається зі звуковими хвилями.

Поролон бувають двох видів:

  • для низьких частот (бас-пастки»)
  • для середніх і високих частот (листові і рулонні матеріали). Він може бути безрельефный або з рельєфом: «хвиля», «піраміда», «аура».

 

Найчастіше, для студії звукозапису на стіни клеять «піраміду», а на стелю «хвилю». Від рельєфу поролону безпосередньо залежить ефект. Так як «хвиля» дає максимально м'який звукопоглинальний ефект. Їм можна обклеїти хоч всі стіни і полоток.

А ось «піраміда» дає результат при фрагментном її використанні в певних зонах приміщення (розраховуватися індивідуально для кожного приміщення). Їм часто заповнюють простір в колонках, сабвуферах. Так як він покращує звучання звукових хвиль середнього і високого діапазону.

Стандартний колір поролону чорний, але під замовлення можна виготовити і в будь-якому кольоровому варіанті. У продажу доступні поролон від 0,5 - 10см. Вибираючи потрібно товщину, запам'ятайте правило: «чим вище рівень шуму, там товщі має бути поролон». Його можна кріпити за допомогою будівельного степлера, спеціальних клейких стрічок, акрилового клею, текстильного скотчу або на рідкі цвяхи на акриловій основі.

Поговоримо детальніше про «бас-пастки». Їх застосовують для низьких частот від 20 Гц, а саме для: доповнення дисбалансу, контролю над акустикою, зниження резонансу. Їх встановлюють на кутах, адже саме там накопичуватися низькі частоти. Так пастки можуть поглинати звукові хвилі, а так само при правильній їх розстановці змінюється геометрія приміщення (суть якої виняток кутів 90º), що позитивно впливає на якість звуку та його розсіювання. «Бас-пастки» бувають з рельєфами: «Пила» (кутові, різної товщини і довжини) і «Куб».

Підсумок такий, щоб не заважати сусідам і при цьому записувати якісний звук без сторонніх шумів, потрібно користуватися всілякими заходами звукоізоляції. Якісна звукоізоляція студії звукозапису – це, насамперед, грамотний підхід до справи.

Якщо у Вас залишилися питання-звертайтеся по телефону:

(067) 504-38-12

 

Павловська Тетяна